Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Terkini di PERODUA - 31 Mac 2017

Jawatan kosong terkini di Perusahaan Otomobil Kedua Berhad (PERODUA) Mac 2017. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun ke atas pada tarikh tutup tarikh jawatan dan berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Perusahaan Otomobil Kedua Berhad (PERODUA)  sebagai :

1. Executive
2. Management Trainee

Tarikh tutup permohonan 18 - 31 Mac 2017
Lokasi : Selangor
Sektor : Swasta

Jawatan Kosong

LATAR BELAKANG 

Perusahaan Otomobil Kedua Sendirian Berhad atau lebih dikenali sebagai Perodua adalah syarikat pengeluar automotif Malaysia yang kedua selepas Proton. Ditubuhkan pada 1993, kilangnya terletak di tapak seluas 80 hektar di Sungai Choh, Serendah, Selangor. Kenderaan pertamanya, Perodua Kancil telah dilancarkan pada Ogos 1994. [1] ‘M2’ merujuk kepada satu nama kod yang digunakan yang mana projek untuk mewujudkan Perodua yang masih dirahsiakan. Pemegang saham Perodua ialah UMW Corporation Sdn Bhd dengan 38% kepentingan, Daihatsu Motor Co. Ltd. (20%), MBM Resources Bhd (20%), PNB Equity Resources Corporation Sdn Bhd (10%), Mitsui & Co. Ltd (7%) dan Daihatsu (Malaysia) Sdn Bhd (5%).

Perodua terutama menghasilkan kereta mini dan supermini dan tidak mempunyai model dalam segmen pasaran yang sama dengan Proton. Mereka tidak mereka bentuk atau jurutera komponen utama mereka, seperti enjin dan transmisi, di dalam rumah. kereta Perodua telah sejarah yang digunakan reka bentuk komponen Daihatsu. Daihatsu mempunyai pegangan 20% dalam Perodua pada majlis pelancaran syarikat itu, meningkatkan ini kepada 25% pada tahun 2001 dan kemudian kepada 35%. Pada tahun 2004, Perodua mula memasang Toyota Avanza di kilang mereka di Rawang, untuk dijual di Malaysia.

Perodua menjual lebih 189,000 kenderaan pada tahun 2012, yang merupakan rekod jualan paling tingginya. Bahagian pasarannya dianggarkan di Malaysia adalah 30.2 peratus. Ia merancang untuk mendirikan kilang pembuatan kereta kedua dari $ 770,000,000 pelaburan yang dirancang pada tahun-tahun akan datang.

Permohonan jawatan secara online disini
JOM SERTAI KAMI DI TELEGRAM
Jom sertai kami di Telegram Channel Jawatan Kosong sekarang. Dapatkan info-info jawatan kosong terkini terus ke Telegram anda. Kini lebih 40 ribu telah join dan mengaktifkan pemberitahuan di Telegram.
Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong