Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd (PROTON) - 19 Februari 2017

Jawatan kosong terkini di Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd (PROTON) Februari 2017. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun ke atas pada tarikh tutup iklan jawatan dan berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd (PROTON) sebagai :

1. Senior Engineer, Vehicle Package
2. Senior Engineer, Electrical & Electronic Design & Integration
3. Senior Engineer - Vehicle Optimization (Performance & Reliability)

Tarikh tutup permohonan 18 - 19 Februari 2017
Lokasi : Selangor
Sektor : Swasta

Jawatan Kosong

LATAR BELAKANG
PROTON (singkatan untuk PeRusahaan OTOmobil Nasional Sendirian Berhad) merupakan pengeluar kereta pertama Malaysia yang ditubuhkan pada 7 Mei 1983 dengan modal berbayar sebanyak 150 juta ringgit . Penubuhannya merupakan gagasan Dr. Mahathir bin Mohamad, Perdana Menteri ketika itu, untuk mencapai aspirasi negara perindustrian.

Proton sebahagian besarnya pengilang kenderaan kejuruteraan lencana daripada Mitsubishi Motors antara tahun 1985 dan awal 2000-an. Syarikat itu telah menghasilkan beberapa model rekabentuk asli dan beroperasi dalam sekurang-kurangnya 26 negara hari ini, majoriti yang mana adalah di Asia. Proton pernah dimiliki oleh Khazanah Nasional, cabang pelaburan kerajaan Malaysia. Pada bulan Januari 2012, ia telah diambil alih oleh DRB-HICOM, sebuah konglomerat Malaysia dalam transaksi berjumlah RM1.2 bilion.

Proton, sebahagian besarnya bergantung pada pasaran domestik, sedang mengalami perubahan struktur dan dalaman, seperti yang terbukti dalam pelantikan pemilik baru, rakan kongsi baru, dan seorang pengerusi baru, dan dalam pelancaran pelbagai model baru dalam usaha untuk mendapatkan antarabangsa kehadiran dan peningkatan keuntungan.

Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong