Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Majlis Daerah Kuala Pilah (MDKP) - 06 Januari 2017

Jawatan kosong kerajaan terkini di Majlis Daerah Kuala Pilah (MDKP) Januari 2017 | Jawatan kosong terkini di Majlis Daerah Kuala Pilah (MDKP) Januari 2017. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun ke atas pada tarikh tutup iklan jawatan dan berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Majlis Daerah Kuala Pilah (MDKP) sebagai :

1. JURUTEKNIK KOMPUTER FT19

Tarikh tutup permohonan 06 Januari 2017
Lokasi : Negeri Sembilan
Sektor : Kerajaan

Jawatan Kosong Majlis Daerah Kuala Pilah (MDKP) Januari 2017

LATAR BELAKANG

Awalnya, Majlis Daerah Kuala Pilah dikenali sebagai Majlis Bandaran Kuala Pilah (MBKP). Ditubuhkan pada bulan Februari 1957.MBKP dikategorikan sebagai Majlis Bandar bersama-sama dengan bandar-bandar kecil yang lain seperti; Rompin, Kg. Tengah, Tg, Ipoh, Padang Lebar, Juasseh, Batu Kikir, Jelai, Dangi, dan Sri Menanti. Dewan Kota Rompin dan lain-lain ditubuhkan pada 1937 selama pemisahan bandar Kuala Pilah dan dinamakan sebagai MBKP dari bandar-bandar kecil seperti Rompin Tg. Ipoh, Seri Menanti.

Kampung Tengah, Senaling, Dangi, Jelai, Batu Kikir, Padang Lebar, dan Juasseh dengan daerah lain disebut sebagai Majlis Bandar Rompin. Hal pentadbiran dikendalikan oleh Ahli Dewan yang dilantik oleh kerajaan, melalui pejabat Johol / Air Mawang Dewan Daerah Dewan ditubuhkan pada 1 Jun 1959 dengan 11 ahli dewan pentadbiran luas sekitar 30 hektar. Sebelum tahun 1962, semua anggota Dewan dilantik melalui pemilihan sesuai dengan Perkara 5 Dewan Tempatan Ordonansi 5, 1952. Selanjutnya, semua ahli dilantik oleh kerajaan.

Penstrukturan semula dari semua dewan menghasilkan pembentukan Dewan Daerah Kuala Pilah (MDKP), berkesan Jun 1980 berdasarkan peruntukan Sec. 10 (i) (a) Undang-undang 171 yang menetapkan bahawa semua pihak berkuasa tempatan akan dipimpin oleh Presiden atau Walikota.


Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong