Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) - 19 Ogos 2016

Jawatan kosong terkini di Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP)  Ogos 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur sekurang-kurangnya 18 tahun keatas yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP)  sebagai :

1. JURUTERA GRED J41

2. PEGAWAI TADBIR GRED N41

3. PENOLONG PEGAWAI TEKNOLOGI MAKLUMAT GRED FA29

4. JURURAWAT MASYARAKAT GRED U19

5. PEMBANTU SETIAUSAHA PEJABAT GRED N19/SETIAUSAHA PEJABAT GRED N29

6. PEMBANTU TADBIR (PERKERANIAN/OPERASI) GRED N19

7. PEMBANTU PENGUAT KUASA GRED KP19

8. PEMBANTU KESIHATAN AWAM GRED U19

9. PEMBANTU KEMAHIRAN GRED H19

10. PEMBANTU VETERINAR GRED G19/PENOLONG PEGAWAI VETERINAR GRED G29

11. PENGHANTAR NOTIS GRED N11

12. PEMBANTU AWAM GRED H11


Tarikh tutup permohonan 19 Ogos 2016 
Lokasi : Pulau Pinang
Sektor : Kerajaan

jawatan kosong majlis bandaraya pulau pinang (mbpp) ogos 2016

SEJARAH
Pulau Pinang adalah sebuah daripada tiga belas negeri di Malaysia yang letaknya di sebelah utara Semenanjung. Kerajaan Tempatan merupakan peringkat ketiga di dalam struktur pentadbiran Kerajaan Malaysia. Kerajaan Tempatan mula wujud di Pulau Pinang pada tahun 1856.

Majlis mempunyai satu kawasan pentadbiran tempatan yang luasnya kira-kira 299.65 kilometer persegi dengan bilangan penduduk berbilang bangsa seramai lebih kurang 660,000 orang.

Majlis telah ditubuhkan pada 15 Disember, 1976, di bawah Akta Kerajaan Tempatan, 1976. Majlis adalah organisasi yang menyediakan perkhidmatan pihak berkuasa tempatan untuk Pulau Pinang (Pulau). Aktiviti dan operasi Majlis mempengaruhi mutu hidup harian orang ramai secara langsung.

Jemaah pentadbiran Majlis terdiri daripada seorang Datuk Bandar dan 24 orang Ahli Majlis. Mereka dilantik oleh Kerajaan Negeri di bawah Akta Kerajaan Tempatan 1976. Tempoh perkhidmatan Ahli Majlis ialah selama setahun.

JOM SERTAI KAMI DI TELEGRAM
Jom sertai kami di Telegram Channel Jawatan Kosong sekarang. Dapatkan info-info jawatan kosong terkini terus ke Telegram anda. Kini lebih 40 ribu telah join dan mengaktifkan pemberitahuan di Telegram.
Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong