Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (MPIC) - 30 Ogos 2016

Jawatan kosong kerajaan terkini di Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (MPIC) Ogos 2016 | Jawatan kosong terkini di Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (MPIC) Ogos 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada waganegara Malaysia yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun ke atas dan berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (MPIC) sebagai :

1. Pegawai Komunikasi Strategik S41/S44

2. Pegawai Komunikasi Strategik Gred S44


Tarikh tutup permohonan 30 Ogos 2016
Lokasi : Putrajaya
Sektor : Kerajaan

Jawatan Kosong Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (MPIC)

LATAR BELAKANG
Pada tahun 1972, Kementerian Perusahaan Utama (KPU) telah diwujudkan untuk memajukan industri komoditi negara yang berupaya memberi sumbangan kepada pertumbuhan ekonomi negara. 

Pada peringkat awal penubuhannya, KPU hanya memberi tumpuan kepada pembangunan dua komoditi utama iaitu bijih timah dan getah. Peranan KPU kemudiannya telah dikembangkan meliputi pembangunan komoditi lain seperti kelapa sawit, koko, perhutanan dan kayu-kayan, mineral, nenas serta tembakau yang didapati turut memberi sumbangan kepada ekonomi negara. 

Pada tahun 2004, KPU telah distrukturkan semula dan dikenali sebagai Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi (KPPK).  Penstrukturan semula ini melibatkan perubahan bidang tanggungjawab, dimana Jemaah Pemasaran Lada Hitam (JPLH) dipindahkan daripada Kementerian Pertanian kepada KPPK manakala tanggungjawab berkaitan perhutanan, mineral dan geosains dipindahkan ke Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar. Tanggungjawab utama lain kementerian masih dikekalkan.

Pada tahun 2012, KPPK telah melakukan penjenamaan semula ke atas singkatan nama Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi dan kini ia dikenali sebagai MPIC.

Muat Turun Maklumat & Syarat Kelayakan disini
JOM SERTAI KAMI DI TELEGRAM
Jom sertai kami di Telegram Channel Jawatan Kosong sekarang. Dapatkan info-info jawatan kosong terkini terus ke Telegram anda. Kini lebih 40 ribu telah join dan mengaktifkan pemberitahuan di Telegram.
Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong