Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Seremban (MPSNS) - 29 Julai 2016

Jawatan kosong terkini di Majlis Perbandaran Seremban (MPSNS)  Julai 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia (Keutamaan rakyat Negeri Sembilan) yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Majlis Perbandaran Seremban (MPSNS) sebagai :

1. PEGAWAI TADBIR N41

2. PENOLONG PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA JA29

3. PEMBANTU OPERASI N11


Tarikh tutup permohonan 29 Julai 2016
Lokasi : Negeri Sembilan
Sektor : Kerajaan

jawatan kosong di majlis perbandaran seremban julai 2016

LATAR BELAKANG

Tanggal 1953, Perlembagaan Lembaga Perbandaran Seremban telah dimansuhkan oleh Raja-Raja melalui Warta Kerajaan No. 262 bertarikh 14hb. April 1953. Mematuhi Seksyen 51 (1) Ordinan Pilihanraya Pihak Berkuasa Tempatan 1950, Pilihanraya Kerajaan Tempatan yang pertama telah diadakan pada 22hb. Ogos 1953. Pentadbiran Majlis Perbandaran Seremban pada waktu itu sering silih berganti mengikut suasana politik semasa di bandar Seremban. Bandar Seremban telah dibahagikan kepada 4 kawasan pilihanraya iaitu kawasan Temiang, kawasan Lake, kawasan Rahang dan kawasan Lobak. Berikut adalah senarai Pengerusi atau Presiden Majlis Perbandaran Seremban bermula dari tahun 1953 - 22hb. Julai 1965. Pada tanggal 23hb. Julai 1965, pentadbiran Majlis Perbandaran Seremban telah diambil alih oleh YAB. Dato' Menteri Besar Negeri Sembilan.

JOM SERTAI KAMI DI TELEGRAM
Jom sertai kami di Telegram Channel Jawatan Kosong sekarang. Dapatkan info-info jawatan kosong terkini terus ke Telegram anda. Kini lebih 40 ribu telah join dan mengaktifkan pemberitahuan di Telegram.
Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong