Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) - 26 Julai 2016

Jawatan kosong terkini di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) Julai 2016. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong di Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) sebagai :

1. LEGAL OFFICER


Tarikh tutup permohonan 26 Julai 2016
Lokasi : Kuala Lumpur
Sektor : Berkanun, Swasta

Jawatan Kosong Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)

SEJARAH

Pada tahun 1961 merupakan tarikh berakhirnya orang eropah menjadi Pengurus Besar KTM. Dato’ Ahmad Perang merupakan anak watan yang pertama menjadi Pengurus Besar, dan Haji Waad Jamaluddin merupakan kakitangan KTM yang pertama berjaya memegang jawatan Pengurus Besar KTM. Selebihnya jawatan tersebut dipegang Pegawai Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik (PTD) yang dipinjamkan ke KTM.

Pada tahun 1992 KTM telah di Swastakan dan Nama KTM telah di ubah kepada Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). KTMB juga telah menapak setapak lagi dengan memperkenalkan sistem pengangkutan moden yang dikenali sebagai Komuter sesuai dengan kemodenan hari ini.

Pada tahun 1995 Stesen keretapi Kuala Lumpur telah dipindahkan ke stesen baru yang terletak di Kuala Lumpur Senteral (KL-Sentral). Stesen baru ini lebih moden dan selesa manakala stesen keretapi lama digunakan sebagai hentian bagi perkhidmatan Komuter dan pusat pelancongan.

Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong